Jak prodat nemovitost – značka: výhodně
Po rychlém a úspěšném prodeji nemovitosti touží každý prodávající. Představy a přání jsou ovšem jedna věc a realita věc druhá. Obzvlášť v dnešní době, kdy si potenciální kupující mohou vybírat a také to dělají. Jak je zaujmout, aby se právě o vaši nemovitost poprali?
Bez strategie to nepůjde
Základem úspěchu je pečlivá příprava. Ujasněte si priority – potřebujete peníze rychle, nebo vás čas naopak vůbec netlačí? Stanovte nejlepší způsob, jakým budete vaši nemovitost prezentovat, pouvažujte, kam ji umístíte tak, aby ji vidělo co nejvíce zájemců. Promyšlená prodejní strategie představuje klíč k úspěchu.
Správná cena je základ
Nejdůležitějším, ale zároveň také nejobtížnějším úkolem, je správně provést odhad ceny nemovitosti. Když částku stanovíte příliš nízkou, připravíte se o zisk, když příliš vysokou, hrozí, že se nikdo neozve a zájemci se poohlédnou jinde. Potom vám tedy stejně nezbude nic jiného, než cenu snížit. Inspiraci můžete hledat v inzerci u podobných nemovitostí nebo můžete vyjít z cenových map, které usnadňují orientaci na trhu s realitami. Nejpřesněji vám ji ale pomůže stanovit makléř realitní kanceláře, který může vycházet nejen ze svých bohatých zkušeností, ale i z makléřských databází, do nichž má přístup.
Obrázek prodává
Cena ovšem není jediným kritériem, které ovlivňuje rozhodování zájemců. Potenciální kupující totiž vybírají také očima, proto je tak důležité nepodcenit obrazovou prezentaci. Fotografie by měly nemovitost ukázat v co nejkrásnějším světle, vyzařovat by z nich měl optimismus i pohoda. Rozhodně se vyplatí obrátit na odborníky, díky profesionálním fotkám totiž vaše nemovitost vybočí z průměru a přitáhne vyšší počet zájemců.
Přednosti lákají
Při prodeji nemovitosti zkuste „prodat“ vše, co váš dům či byt nabízí. Popřemýšlejte, v čem je výjimečný. Zmínit můžete například dostupnost městské hromadné dopravy, vzdálenost do centra, služby v dané lokalitě, pěkný výhled, nebo tipy, kam vyrazit na procházku či na malý výlet. Na všechny tyto „drobnosti“ totiž potenciální zájemci jednoduše slyší!
Autor: InHaus.cz