Aktuální články

Pájecí stanice pro každou oblast použití

Pájecí stanice pro každou oblast použití

Nečekaná návštěva? Sáhněte po vínu do regálu

Nečekaná návštěva? Sáhněte po vínu do regálu

Péče o zahradní nábytek

Péče o zahradní nábytek

Jak si zařídit útulný home office

Jak si zařídit útulný home office

Zkombinovat barvy v interiéru není věda

Zkombinovat barvy v interiéru není věda

Kvalitní a zároveň trendy kování naleznete ve Winkhaus!

Kvalitní a zároveň trendy kování naleznete ve Winkhaus!

Záměr rekonstrukce domu aneb Co to obnáší?

Záměr rekonstrukce domu aneb Co to obnáší?

Jakou koupit TV a na co se zaměřit

Jakou koupit TV a na co se zaměřit

Související články

Pájecí stanice pro každou oblast použití

Pájecí stanice pro každou oblast použití

Nečekaná návštěva? Sáhněte po vínu do regálu

Nečekaná návštěva? Sáhněte po vínu do regálu

Péče o zahradní nábytek

Péče o zahradní nábytek

Jak si zařídit útulný home office

Jak si zařídit útulný home office

Co budete potřebovat pro vytvoření útulné venkovní terasy

Co budete potřebovat pro vytvoření útulné venkovní terasy

Zkombinovat barvy v interiéru není věda

Zkombinovat barvy v interiéru není věda

Kvalitní a zároveň trendy kování naleznete ve Winkhaus!

Kvalitní a zároveň trendy kování naleznete ve Winkhaus!

Popularita fotovoltaických elektráren každým rokem stoupá

Popularita fotovoltaických elektráren každým rokem stoupá

Záměr rekonstrukce domu aneb Co to obnáší?

Záměr rekonstrukce domu aneb Co to obnáší?

Jakou koupit TV a na co se zaměřit

Jakou koupit TV a na co se zaměřit

Související

Co nedělat před spaním? 

Věděli jste, že spánkem trávíme až třetinu svého života? Přesto se najdou lidé, kteří se snaží tuto dobu zkrátit nebo naopak prodloužit. Podle odborníků je však zcela optimální oněch sedm až osm hodin, které oblíbenou odpočinkovou činností strávíme. Tělo má během doby dostatek času se zregenerovat a mozek utřídit veškeré nově nasbírané podněty. Aby však došlo ke kvalitnímu spánku, snažte se před spaním nedělat několik věcí. Jakých?

Nepijte před spaním kávu

Stejně, jako je pravdou, že spánkem trávíme až třetinu života platí, že až třetina lidí má problém s usínáním. Bohužel jejich zlozvyky, kterých se před usnutím dopouští, způsobují, že spánek není kvalitní, často je krátkodobý, člověk se během noci několikrát budí a ráno se probouzí rozespalý, otrávený a se špatnou náladou. Během dne pak poznává, že jeho produktivita je na bodě mrazu stejně jako jeho kreativita a další schopnosti. 

Jedním z viníků toho, že k naplnění zmiňovaného scénáře dojde, může být pití kávy před spaním. Večerní kávu si podle průzkumů dopřává opravdu vysoké procento lidí, což má za následek zpomalení tvorby melatoninu ovlivňujícího spánek. A usnout najednou nejde tak těžko, i když celkovou únavu pociťujeme.

Pozor na přejídání

Znáte přísloví říkající: „Snídej sám, o oběd se poděl s přítelem a večeři dej nepříteli”? Toho se držte, pokud chcete nejen rychle usnout, ale zároveň i zhubnout. Večerní přejídání by nemělo být na programu dne. Ano, člověk se po větší večeři cítí hned unavený, na druhou stranu je mu příliš těžko, což ho budí. 

Večer raději sáhněte po něčem lehčím. Ideální jsou saláty doplněné třeba o kešu ořechy a vynikající zálivku. Čemu se naopak vyhněte, je těžká pizza nebo jiný podobný fast food. 

Sportování není večer na místě

Řada lidí si ještě večer před spaním nazouvá běžecké boty a vydávají se vstříc cyklostezce linoucí se kolem jejich domu. Člověk by řekl, že je to v pořádku, vždyť tím prospívají svému zdraví a tvarují svou postavu, ale pokud se hned poté chystáte spát, není sport tím nejlepším, co můžete podniknout. Spíše vás jenom probudí a tělo odmítne zabrat. 

Pokud chcete své tělo unavit, abyste naopak usnuli hned, vyplatí se jít sportovat zhruba tři až čtyři hodiny před plánovaným ulehnutím do postele. Pak se tohoto kýženého efektu skutečně dočkáte.

Neužíváte CBD produkty

Jednou z největších chyb, kterých se lidé před spaním dopouští a kvůli nimž se nepyšní zrovna kvalitním a ničím nerušeným spánkem je, že zapomínají na užívání CBD produktů. Třeba takový CBD olej by zlepšil kvalitu odpočinkové činnosti, což dokazují i poslední vědecké studie. 

Ono se obecně říká, že produkty s obsahem ingredience pocházející z konopí bychom měli zařadit do svého denního harmonogramu. A to nejen kvůli tomu, abychom zlepšili spánek. Vědecké výzkumy ukazují, že látka běžně obsažená v marihuaně, která však není psychoaktivního charakteru, zahání chronickou bolest, zvyšuje obranyschopnost těla a snižuje riziko vzniku řady nepříjemných onemocnění.

Až přílišné používání elektroniky

To, že modré světlo škodí zraku asi nemusíme připomínat. Jedná se o známý fakt, na který upozorňují lékaři napříč obory. Kdy bychom se používání elektroniky měli vyvarovat především je před spaním. Neustálé zírání do mobilního telefonu, na televizi, do obrazovky tabletu nebo monitoru počítače jen vyvolává signály, že má být mozek ještě v pohotovosti. A v takovém stavu vám nedovolují zamhouřit oči. 

Doporučuje se, že bychom alespoň půl hodiny před spaním měli zaměstnat oči jinak, respektive že bychom se modrému světlu v jakékoli podobě měli vyhnout. Vezměte si proto do rukou knížku, shodují se odborníci.

Autor: InHaus.cz